آموزش

آموزش ایمنی کارگری

آموزش ایمنی کارگری

آموزش ایمنی کارگری از دسته آموزش های ایمنی عمومیست که شامل کلیه پرسنل شاغل در شرکت های پیمانکاری می شود. کلیه شرکت های پیمانکارای که قصد اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران خود را از اداره کل کار محل ثبت دارند لازم است، نفرات دفتر مرکزی و کارگاه های فعال خود را مطابق با لیست بیمه ماه منتهی به تشکیل پرونده در دوره ایمنی کـارگری ثبتنام نمایند.

هدف از برگزاری آموزش ایمنی کارگری:

  • ارتقای سطح ایمنی و بهداشتی: آمـوزش ایمنـی کارگری در حوزه ایمنی و بهداشت، بهبود سطح ایمنی و بهداشت در محیط کار را تضمین می‌کند و از آسیب‌ها و حوادث ناشی از عدم رعایت اصول ایمنی و بهداشتی جلوگیری می‌کند.
  • کاهش میزان حوادث کاری: افزایش ایمنی در محیط کار و آمـوزش ایمـنی کارگری، میزان حوادث کاری را کاهش و در نتیجه، سلامت و ایمنی کارگران را بهبود می‌بخشد.
  • حفظ محیط زیست: در دوره 8 ساعته آمـوزش ایـمنی کارگری، به موضوعات حفاظت از محیط زیست نیز پرداخته می‌شود. به عنوان مثال، به کاهش آلودگی هوا، آب و خاک و حفظ منابع طبیعی توجه می‌شود. این موضوعات از اهمیت بسیاری برخوردارند و رعایت آن‌ها به منظور حفظ محیط زیست و بهبود شرایط زندگی جامعه حائز اهمیت است.
  • افزایش بهره‌ وری و کارآیی: کارگرانی که در دوره 8 ساعته ایمنی کارگری آموزش دیده‌اند، با دانش لازم در حوزه ایمنی و بهداشت، بهترین روش‌های کاری را یاد می‌گیرند و در نتیجه، بهره‌وری و کارایی در محیط کار افزایش می‌یابد.
  • رعایت قوانین و مقررات: آموزش کارگران در حوزه ایمنی و بهداشت، به دلیل آشنایی آن‌ها با قوانین و مقررات مربوط به ایمنی و بهداشت در محیط کار، باعث رعایت بهتر این قوانین توسط کارگران می‌شود. این موضوع به لحاظ قانونی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و در نتیجه، کاهش تخلفات و تحریم‌های قانونی و افزایش اعتماد عمومی به کارفرمایان و محیط کار، بهبود می‌یابد.

سرفصل های آموزش ایمنی کارگری:

  • آشنایی با عوامل زیان آور محیط کار و پیشگیری و کنترل آنها
  • شناسایی اعمال ناایمن
  • آشنایی با روش های پیشگیری و کنترل حوادث شغلی و بیماری های ناشی از کار
  • آموزش نحوه استفاده از وسایل حفاظت فردی و استاندارد های مرتبط با آن

مدت زمان برگزاری آموزش ایمنی کارگری:

دوره ایمنی کارگـری طی یک روز کاری و به مدت 8 ساعت برگزار میگردد. طی مصوبه جدید مرکز تحقیقات و تعلیمات که مرجع اصلی برگزاری دوره های ایمنی مورد تایید وزارت کار می باشد، دوره آموزش ایمنی کارگری هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین از طریق موسسات دارای مجوز برگزار میگردد.

نحوه ثبتنام در دوره آموزش ایمنی کارگری:

جهت ثبتنام در دوره ایمنی کارگری می بایست ابتدا نفرات جهت احراز هویت کارگری خود در سامانه جامع روابط کار اقدام نمایند. این احراز هویت هم به صورت حضوری از طریق دفاتر پیشخوان دولت و هم به صورت الکترونیکی قابل انجام است. پس از احراز هویت گذرواژه به موبایل هر فرد ارسال شده که جهت ثبتنام دوره آموزش ایمنی کارگری و شرکت در کلاس های آنلاین و آزمون های غیر حضوری استفاده میشود. در صورت برگزاری آموزش ایمنی کارگری به صورت حضوری میتوان آن را در محیط کارگاه کارفرما و یا فضای آموزشگاه محل ثبتنام برگزار کرد. حداکثر ظرفیت ثبتنامی در دوره های حضوری کارگری 30 نفر می باشد.

اما چنانچه کلاس را به صورت آنلاین بتوان تعریف کرد، حداکثر ظرفیت کلاس های مجازی کارگری 60 نفر و در بستر سامانه آموزش محور دان قابل اجرا می باشد.

دوره ایمنی کارگری

جهت احراز هویت و خرید دوره ایمنی کارگری با ما تماس بگیرید

آزمون های آموزش ایمنی کارگری:

نحوه شرکت در آزمون ایمنی اداره کار به صورت حضوری و یا غیر حضوری می باشد. چنانچه دوره به صورت حضوری برگزار گشته باشد 7 روز پس از پایان دوره، آزمون در محل ساختمان جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد، اما چنانچه آموزش ایمنی کارگری به صورت آنلاین برگزار شده باشد، آزمون مرتبط با آن به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه آموزش محور دان برگزار خواهد بود.

گواهینامه آموزش ایمنی کارگری:

این گواهینامه با اعتبار 4 ساله، 24 ساعت پس از آزمون از طریق سامانه سامانه کاردان قابل دریافت می باشد.

مدت زمان برگزاری آموزش ایمنی کارگری چقدر است؟

این دوره به مدت ۱ روز کاری و طی ۸ ساعت برگزار میگردد.

مرجع صدور گواهینامه های آموزش کارگری چه سازمانی است؟

این دوره زیر نظر مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار برگزار میشود و گواهینامه های آن از طریق سامانه این مرکز قابل استعلام است.

مدت اعتبار گواهینامه های آموزش کارگری چقدر است؟

بر روی این گواهینامه تا کنون مدت اعتباری درج نگردیده اما چنانچه گواهینامه ی شما قابل استعلام در سامانه مرکز تحقیقات نباشد و یا زیر نظر مشاوران برگزار گشته باشد( گواهینامه های سال ۹۶ الی ۹۷) از نظر اداره کار فاقد اعتبار لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران است.

دوره های آموزش کارگری به چه صورت برگزار می شوند؟

این دوره به صورت حضوری و غیر حضوری در حال حاضر از طریق موسسات مورد تایید مرکز تحقیقات برگزار میگردد.

نحوه ی آزمون های آموزش ایمنی کارگری به چه صورت است؟

این آزمون به صورت حضوری و یا غیر حضوری برگزار میشود. شرایط برگزاری آزمون وابسته به نحوه شرکت در دوره به صورت حضوری و یا آنلاین است.