خدماتی

تایید صلاحیت شرکت های خدماتی

تایید صلاحیت شرکت های خدماتی الزام قانونی جهت کلیه شرکت هایی پیمانکاری است که در یک و یا چند مورد از مشاغل خدماتی در کشور به صورت تخصصی فعالیت مینمایند. این الزام طی یک دستور العمل در تاریخ 08/06/1400 از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام گردید. کلیه فعالیت های مرتبط جهت اخذ رتبه خدماتی از طریق انجمن های ایمنی و خدماتی زیر نظر اداره کل محل ثبت شرکت ها صورت میگیرد.

شرکت ها جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتـی بایستی ابتدا رتبه خدماتی مد نظر خود را متناسب با موضوعات مطرح شده در اساسنامه شرکت و یا آگهی تغییرات موضوع ( در صورت وجود ) انتخاب نمایند. شرکت ها میتوانند تایید صلاحیت شرکت های خدمـاتی را حداقل در یک و حداکثر تا 7 موضوع مرتبط، مطابق با دسته بندی مورد تایید اداره کل کار برای شرکت های خدماتی، دریافت نمایند. هفت دسته بندی کلی شرکت های خدماتی شامل : امور ایاب و ذهاب، تعمیر و نگهداری، امور آشپزخانه و رستوران، خدمات عمومی، نگهداری و خدمات فضای سبز، امور تایپ و تکثیر و امور تاسیساتی می باشد. دقت نمایید که ذکر دقیق خدمات در موضوعات اساسنامه و یا آگهی تغییرات شرکت، جزو شرایط مهم و اولیه جهت تایید صلاحیت شرکت های خدماتی می باشد. رتبه کسب شده میتواند از 7  ( حداقل رتبه) تا 1 ( حداکثر رتبه ) باشد. این گواهینامه دارای اعتبار دو ساله و قابل تمدید می باشد.

چرا گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی دارای اهمیت است؟

این گواهینامه یکی از پیش نیاز های اصلی در بحث تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران می باشند. شرکت های پیمانکاری در مسیر فعالیت خود یا از طریق سازمان برنامه و بودجه و یا از طریق اداره کار نسبت به اخذ رتبه مرتبط اقدام نمایند. رتبه خدماتی همانگونه که از نام ان واضح است مخصوص شرکت هایی است که در یکی از 7 رسته خدماتی حداقل، مشغول به فعالیت می باشند. لازم به ذکر است اخذ گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی جهت حضور در مناقصات دولتی مرتبط با حوزه خدماتی نیز الزامی است.

احراز هویت شرکت های خدماتی:

شرکت های خدماتی که قصد دریافت تایید صلاحیت شرکت های خـدماتی از اداره کار محل ثبت خود رادارند باید ابتدا در سامانه جامع روابط کار شرکت و کلیه پرسنل بیمه شده خود را احراز هویت نمایند. پس از احراز هویت و دریافت گذرواژه میتوان فرایند تایید صلاحیت شـرکت های خدماتی را از طریق سامانه تعيين صلاحيت و رتبه بندي شرکت هاي خدماتي ، پشتيباني و فني مهندسي سراسر کشور، آغاز نمود.

جهت احراز هویت و خرید دوره ایمنی کارگری با ما تماس بگیرید

فرایند ثبت اطلاعات جهت تایید صلاحیت شرکت های خدماتی:

  • ابتدا از طریق نام کاربری ( شناسه ملی شرکت ) و گذرواژه احراز هویت وارد سامانه تعیین صلاحیت شرکت هایخدماتی خود، جهت تشکیل کارتابل شوید.
تایید صلاحیت شرکت های خدماتی
  • پس از ورود در صورت فعالیت گذشته در این سامانه تاریخچه فعالیت های شما جهت تایید صلاحیت شرکت های خدماتی نشان داده خواهد شد.
تایید صلاحیت شرکت های خدماتی
  • جهت تشکیل پرونده تایید صلاحیت شرکت های خدماتی از منوی آبی رنگ بالا در پنجره واحد خدمات گزینه پنجره خدمات و در صورت داشتن کارتابل از گذشته گزینه کارپوشه را انتخاب نمایید. در صورت انتخاب پنجره خدمات به صفحه در خواست تایید صلاحیت شرکت های خدماتی منتقل خواهید شد. اما در صورت انتخاب گزینه کارپوشه جهت ورود به پرونده باز خود، ارجاع داده میشوید.
تایید صلاحیت شرکت های خدماتی
  • پس از انتخاب گزینه کارپوشه مراحل ورود به کارتابل تایید صلاحیت شرکت های خدماتی را از طریق تصاویر زیر دنبال کنید. ابتدا دکمه شروع را در گواهی تعیین صلاحیت انتخاب نمایید، سپس در صفحه بعدی گزینه کارتابل متقاضی را انتخاب نمایید. در صفحه آخر بر روی کلمه فرم شروع مراحل ثبت اطلاعات، کلیک کنید.
تایید صلاحیت شرکت های خدماتی
تایید صلاحیت شرکت های خدماتی

کارتابل اصلی تمامی شرکت ها جهت ورود و تکمیل اطلاعات تایید صلاحیت شرکت های خدماتی شامل 10 صفحه مختلف می باشد. این موارد شامل انتخاب انجمن جهت رسیدگی به پرونده، ثبت اطلاعات شرکت، بارگذاری مدارک شرکت، اطلاعات اعضای هیئت مدیره شرکت، وضعیت ملکی شرکت، ثبت قرادادها جهت دریافت تایید صلاحیت شرکت های خدماتی، ثبت اطلاعات تکمیلی، ثبت تجهیزات دفتر مرکزی، ثبت اطلاعات کارکنان، و ثبت تجهیزات و امکانات شرکت می باشد.

مدارک شرکتی مورد نیاز جهت تایید صلاحیت شرکت های خدماتی:

1.اطلاعات شرکت: در این قسمت مشخصات کلی شرکت خدماتی شامل: نام، نوع شرکت، شماره ثبت، تاریخ ثبت، شناسه ملی شرکت، کد اقتصادی، کد کارگاه، نوع تاریخ اعتبار هیئت مدیره، استان و شهر محل ثبت، منطقه شهرداری دفتر، اشخاص صاحب حق امضا و وضعیت حق امضا، تعداد سهام دار و تعداد سهام، شماره اظهارنامه ثبت شرکت، شماره موبایل مدیر، میزان سرمایه، تاریخ آگهی تاسیس و شماره آگهی تاسیس، موضوعات شرکت مطابق با فعالیت خدماتی و درج شده در آگهی موضوع، آدرس، کدپستی و شماره تماس ثابت دفتر را وارد کنید. ضمنا لازم است این اطلاعات را در فرم ثبتنام خدماتی که توسط انجمن در اختیارتان قرار داده میشود با مهر و امضا جهت بارگزاری در کارتابل، تهیه نمایید.

مورد دوم در این بخش بارگزاری اطلاعات آموزشی مدیران شرکت های خدماتی می باشد. این آموزش ها علاوه بر الزامی بودن برای کلیه صاحبان دارای حق امضا شرکت، دارای امتیاز مناسب جهت اخذ تایید صلاحیـت شرکت های خدماتی می باشد. آموزش های خدماتی در این بخش به دو دسته کلی تقسیم میشوند:

آموزش 36 ساعته مخصوص تایید صلاحیت شرکت های خدماتی: این دوره مخصوص کلیه صاحبان دارای حق امضا شرکت می باشد و با نام دوره ٣٦ ساعته آموزش مدیران شرکت های خدماتی شناخته میشود. خرید این دوره از طریق سامانه کاردان امکان پذیر و مطالعه فایل های خریداری شده و آزمون های مرتبط با آن در شبکه آموزش محور دان صورت میگیرد.

آموزش های تخصصی جهت تایید صلاحیت شرکت های خدماتی: آموزش های تخصصی اداره کار مانند دوره 36 ساعته الزام کلیه صاحبان درای حق امضای شرکت های خدماتی می باشد. این دوره ها متناسب با رتبه و یا رتبه های مورد نیاز شامل 7 دسته کلی می باشد. چنانچه شما در یک و یا هر 7 دسته خدماتی نیاز به اخذ تایید صلاحیت شرکت های خدماتی دارید باید در این دوره ها ثبتنام نمایید. نحوه خرید و شرکت در دوره و آزمون های تخصصی مانند دوره های 36 ساعته می باشد. 7 دسته آموزش تخصصی شرکت های خدماتی شامل : دوره ۱۱۶ ساعته مدیریت نگهداری و خدمات فضای سبز، دوره ۹۰ ساعته مدیریت امور تایپ و تاکثیر، دوره ۱۲۸ ساعته مدیریت امور تاسیساتی، دوره ۳۰ ساعته مدیریت تعمیر و نگهداری،  دوره ۲۰۸ ساعته مدیریت امور آشپزخانه و رستوران، دوره ۱۴۰ ساعته مدیریت خدمات عمومی، دوره ۱۰۲ ساعته مدیریت امور ایاب و ذهاب می باشد.

نکته: نکته مهم درخصوص بخش آموزش در  سامانه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی، در مورد استعلام صدور گواهینامه ها از طریق کد ملی صاحبان دارای حق امضا است. بهتر است قبل از ورود به کارتابل خدماتی جهت درج اطلاعات در آن، نسبت به حضور در دوره های 36 ساعته و دوره های تخصصی اقدام کنید. هر یک از صفحات کارتابل خدماتی چنانچه دارای نقص باشد قابلیت ثبت و رفتن به صفحه بعد جهت تکمیل اطلاعات را نخواهد داشت.

2.بارگزاری مدارک شرکت: در این بخش شرکت ها جهت تایید صلاحیت شرکت های خدماتی باید فایل مدارک مورد نیاز را در قالب فایل PDFو یا  JPG در این قسمت بارگزاری نمایند. مدارک مورد نیار در این بخش جهت اخذ رتبه خدماتی شامل: تصویر  پشت و روی  اظهارنامه ثبتی، تصویر آگهی تاسیس شرکت، مفاصاحساب پروژه های مرتبط با رتبه های درخواستی، آخرین اظهارنامه مالیاتی قانونی شرکت در سال منتهی به تشکیل پرونده تایید صلاحیت شرکت های خدماتی و بارگزاری فرم ثبت نام می باشد. همچنین شرکت ها باید در این قسمت نسبت به درج اطلاعات آگهی تغییرات قانونی خود ( آخرین تغییرات ) به همراه بارگزاری فایل آنها  اقدام نمایند.

3.مدیرعامل و اعضا هیئت مدیره: در این قسمت اطلاعات هویتی مدیر عامل و کلیه اعضای اصلی شرکت شامل: کد ملی ( احراز هویت شده )، سمت، تاریخ تولد، محل تولد، مدرک تحصیل، تعداد سهام، آدرس و میزان سابقه اشخاص از سامانه تامین اجتماعی باید درج گردد. دقت کنید درج دقیق اطلاعات تحصیلی و سابقه در میزان امتیاز آوری شرکت در اخذ رتبه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی حائذ اهمیت است.

4.وضعیت ملکی شرکت: شرکت هایی که قصد اخذ گواهینامه تایید صلاحـیت شرکت های خدماتی از اداره کار را دارند باید دارای دفتر مرکزی در شهر محل ثبت با سندیت معتبر تجاری و یا اداری باشند. اگر سند ملک به صورت اجاره نامه ای است باید دارای تاریخ اعتبار معتبر و کد رهگیری باشد. دفتر شما باید دارای کد کارگاه دفتر مرکزی باشد.

5.قرارداد ها: شرکت های خدماتی در این بخش باید نسبت به اعلام پروژه های مرتبط با رتبه خدماتی در 4 سال اخیر اقدام نمایند. اعلام پیمان ها در امتیازآوری شرکت و کسب رتبه تاثیر گذار خواهد بود. موضوع مهم در این بخش بحث اجرای طرح طبقه بندی مشاغل می باشد. کلیه شرکت هـای خدمـاتی که قصد دارند تایید صلاحیـت شرکت های خدماتی را از اداره کار محل ثبت خود کسب نمایند باید نسبت به اجرای طرح طبقه بندی دفتر مرکزی و پروژه های فعال خود اقدام نمایند. این طرح جهت مدیریت فعالیت های اقتصادی و میزان دست مزد سالانه می باشد. الزام قانونی در این بخش این است که شرکت باید حداقل یک نفر بیمه شده از دفتر مرکزی خود داشته و نسبت به اجرای طرح اقدام کند در غیر این صورت تـایید صلاحیت شرکت های خدماتـی شامل شرکت فاقد بیمه شده نخواهد شد. در اجرای طرح طبقه بندی دقت کنید چنانچه کارفرمای شما دارای جدول دستمزد سالانه خود ( بیشتر از سقف تعیین شده مزد مبنای روزانه اداره کار در سال جاری ) باشد، باید این موضوع را به طراح خود اعلام کنید. این طرح توسط مشاوران مورد تایید اداره کار در هر شهر قابل اجرا می باشد. اطلاعات مورد نیاز در بخش قرارداد ها شامل: شماره تاییدیه طرح در سال جاری، تاریخ اجرای طرح، موضوع قراداد، نام کارفرما، تصویر قراداد، مبلغ قرارداد، تاریخ شروع و خاتمه، ارائه مفاصاحساب، آخرین لیست و ریز پرداخت حقوق و آخر بیمه و تایید پرداخت آن می باشد.

 6.اطلاعات تکمیلی شرکت: اگر در گذشته دارای گواهینامه تایـید صلاحیـت شرکت های خدمـاتی بوده اید و اکنون در مسیر تمدید آن می باشید باید شماره و تاریخ صلاحیت قبلی خود را در این قسمت درج نمایید و همچنین اطلاعات تکمیلی مالی شرکت شامل جمع بدهی و دارایی جاری مطابق اظهارنامه مالیاتی در این قسمت بیان کنید.

7.تجهیزات دفتر مرکزی: جهت کسب امتیاز بیشتر در اخذ رتبه خدماتی در صورت دارا بودن رایانه، چاپگر، کمد بایگانی، میز و صندلی، فکس و خط تلفن تعداد آن ها را در این صفحه ثبت کنید.

8.ثبت اطلاعات کارکنان: اطلاعات کلیه پرسنل دفتر مرکزی و پروژه های فعال خود را در این بخش وارد کنید. دقت کنید که نفرات باید دارای احراز هویت اداره کار باشند. مدارک تحصیلی و سابقه تامین اجتماعی نیروهای دفتر مرکزی در افزایش امتیاز شرکت جهت دریافت رتبه تایید صلاحیـت شرکت های خدماتی موثر است.

9.تجهیزات شرکت: در این قسمت شرکت ها در صورت دارا بودن تجهیزات تخصصی مرتبط با رشته انتخابی جهت اخذ تایید صلاحیت شـرکت های خدماتی، باید در لیست قابل نمایش در این صفحه ارزش تجهیزات را به همراه مستند خرید به نام شرکت بارگزاری نمایند.

10.پرداخت: پس از تکمیل اطلاعات با ورود به پنل پرداخت اولیه و واریز مبلغ آن پرونده شما کامل و جهت ارسال به انجمن مورد نظرتان آماده خواهد بود. سپس به صفحل اول برگردید و جهت ارجاع پرونده دکمه ارسال به انجمن را بزنید.

جهت احراز هویت و خرید دوره ایمنی کارگری با ما تماس بگیرید

مرجع صدور گواهینامه تایید صلاحیت شرکت های خدماتی کجاست؟

این گواهینامه از طریق اداره کل کار محل ثبت هر شرکت برای شرکت هـای خدماتی صادر میگردد.

آموزش های تخصصی و 36 ساعته خدماتی را از کجا میتوان خرید کرد؟

ابتدا تمامی صاحبان دارای حق امضا شرکت را احراز هویت کنید و سپس با وارد شدن به کارتابل هر شخص در سامانه کاردان از قسمت تقویم آموزشی نسبت به خرید دوره ها اقدام نمایید.

اعتبار گواهینامه تایید صـلاحیت خدماتی چقدر است؟

این گواهینامه با اعتبار ۲ ساله صادر و قابل تمدید است.

شرایط تمدید گواهینامه تایید صلاحـیت شرکت های خدماتی چگونه است؟

در زمان نزدیک شدن به تاریخ انقضای گواهیـنامه خدماتی خود باید روند دریافت آن را مانند سری قبلی طی کنید. ارئه طرح، قراداد ها، بیمه شدگان، پرداختی حقوق و بیمه و …. یکسان است.