آموزش

دوره عمومی ایمنی و بهداشت کار ( ویژه کارگران)

دوره عمومی ایمنی و بهداشت کار

دوره عمومی ایمنی و بهداشت کار ( ویژه کارگران ) که عموما با نام اختصاری دوره ایمنی کارگری و یا آموزش ایمنی کارگری شناخته میشود، آموزشی الزامی جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران می باشد. دوره عـمومی ایمنی و بهـداشت کار ( ویژه کارگران) زیر نظر مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در طی 1 روز( 8 ساعت ) برگزار و پس ازحضور در آزمون گواهینامه مورد تایید اداره کار در سامانه کاردان قابل دانلود خواهد بود.

نحوه ی برگزاری دوره عمومی ایمنـی و بهداشـت کار ( ویژه کارگران) به صورت حضوری و یا آنلاین خواهد بود و آزمون آن مطابق با نوع برگزاری دوره به صورت حضوری و یا مجازی تعریف خواهد شد.

 

مزیت ما در برگزاری دوره عمومی ایمنی و بهداشت کار ( ویژه کارگران):

برگزاری دوره ایمنی کارگری به صورت حضوری و غیر حضوری

امکان برگزاری دوره حضوری ایمنی کارگری در تاریخ درخواست

امکان برگزاری دوره در محل کارگاه کارفرما

تدریس زیر نظر اساتید مجرب مرکز تحقیقات

صدور گواهینامه ایمنی کارگری معتبر و دارای استعلام

احراز هویت الکترونیکی

سرعت بالا بدون نیاز به نامه نگاری اداری

جهت احراز هویت و خرید دوره ایمنی کارگری با ما تماس بگیرید

مدت زمان دوره: 8 ساعت ( یک روز)

مخاطبان: کلیه بیمه شدگان شرکت های پیمانکاری

نحوه برگزاری: حضوری و یا آنلاین

آزمون: دارد( حضوری و یا آنلاین)

گواهینامه: دارد

مرجع صدور گواهینامه: مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار

پیش نیاز: احراز هویت اداره کار

الزام: دارد( جهت اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی شرکت های پیمانکاری)

حداکثرظرفیت کلاس: آنلاین 60 نفر، حضوری 30 نفر

جهت احراز هویت و خرید دوره ایمنی کارگری با ما تماس بگیرید

دوره ایمنی کارگری یکی از الزامات اداره کار در مسیر اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران می باشد. این دوره مخصوص کلیه نفرات حاضر در لست بیمه شرکت ها مطابق با ماه منتهی به تشکیل پرونده می باشد. شرکت های پیمانکاری به منظور اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و هموار کردن مسیر حضور خود در مناقصات دولتی ، می بایست کلیه نفرات خود را در دوره ایمنی کارگری ثبتنام نمایند. تنها دوره ایمنی کارگری مورد تایید اداره کار در این زمینه، دوره ایمنی کارگری برگزار شده زیر نظر مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار می باشد. دوره های مشابه با سر فصل های یکسان از طریق مراکز معتبر دیگری مانند سازمان نظام مهندسی برگزار میگردد اما از نظر اداره کار در مسیر دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران مورد تایید نمی باشد.

مرکز تحقیقات و تعلیمات با اعطای مجوز لازم برگزاری دوره ایمنی کارگری و سایر دوره های ایمنی مرتبط با گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی را به برخی مراکز آموزشی واگذار کرده است.

دوره ایمنی کارگری به مدت یک روز و طی 8 ساعت برگزار میگردد. نحوه برگزاری این دوره به دو صورت حضوری و غیر حضوری می باشد.

ظرفیت کلاس های دوره ایمنی کارگری به صورت حضوری 30 نفر و ظرفیت برگزاری دوره ایمنی کارگری به صورت غیر حضوری حداکثر 60 نفر  می باشد. در زمان تعریف دوره در سامانه کاردان کد دوره برای عموم قایل ملاحضه می باشد به همین دلیل داشتن سرعت در ثبتنام و همچنین پیش نیاز لازم( رمز نفرات ) جهت سرعت بخشیدن به کار لازم است. میتوانید جهت راحتی در این امر مسیر احراز و ثبتنام را به طور کلی به آموزشگاه خود برون سپاری کنید.

لازم است پیش از ثبتنانم نسبت به انجام احراز هویت کلیه نفرات بیمه شده شرکت مطابق بیمه دفتر مرکزی و ردیف پیمان های فعال شرکت اقدام کنید

مباحث دوره ایمنی کارگری:

دوره ایمنی کارگری به منظور آشنایی هر چه بیشتر افراد شاغل در صنایع و مشاغل پیمانکاری، با مباحث ایمنی و بهداشت کار و ارائه آموزش های لازم جهت جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار در محیط کار می باشد. ضمن اینکه دوره ایمنی کارگری از جمله الزامات اداره کار جهت صدور گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران برای شرکت های پیمانکار سراسر کشور می باشد. این دوره شامل موضوعاتی مانند: آشنایی با تعاریف ایمنی، آشنایی با اصول ایمنی کار و بهداشت حرفه ای، آشنایی با مقررات و آیین نامه های ایمنی و حفاظت فنی، آشنایی با انواع مخاطرات در مشاغل پیمانکاری و نحوه جلوگیری از بروز آنها، آشنایی با انواع بیماری های شغلی و نحوه جلوگیری از آن، معرفی وسایل حفاظت فردی و نحوه استفاده از آن ها و همچنین  اصول اطفاء حریق و مدیریت بحران می باشد.

چگونه در دوره ایمنی کارگری ثبتنام کنیم؟

جهت ثبتنام در دوره ایمنی کارگری ابتدا در سامانه جامع روابط کار احراز هویت کنید. همچنین میتوانید جهت سهولت در فرایند احراز هویت با تهیه اکسل حاوی: نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل، شماره شبا  اشخاص و ارجاع آن به مجموعه های آموزشی نسبت به برون سپاری این مهم اقدام نمایید. رمز های ارسال شده از طریق پیامک را حفظ و جهت انجام فرایند ثبتنام دوره کارگری به آموزشگاه ارائه نمایید.

توضیحات تکمیلی:

دوره ایمنی کارگری به صورت حضوری و غیر حضوری در طی یک روز کاری و به مدت ۸ ساعت برگزار میگردد. این دوره به صورت مجازی در سامانه آموزش محور دان و یا سامانه ویساترا برگزار میگردد. همچنین نحوه برگزاری این دوره به صورت حضوری در محل آموزشگاه و یا محل کارگاه کارفرما می باشد. آزمون این دوره وابسته به نوع ثبتنام به صورت حضوری و با مجازی خواهد بود. آزمون دوره کارگری عموما ۷ روز پس از پایان دوره در ساختمان های جهاد دانشگاهی ( حضوری) و یا در سامانه آموزش محور دان (غیر حضوری) برگزار میگردد. آزمون دوره ایمنی کارگری شامل ۲۰ سوال تستی بوده و شما باید در مدت ۴۵ دقیقه به آن ها پاسخ دهید.

حداکثر نمره قبولی شما در این دوره، ۱۰ خواهد بود و ارزش نمره به صورت( متوسط-خوب-عالی) بر روی گواهینامه شما درج خواهد شد. پس از آزمون، گواهینامه دوره کارگری در سامانه کاردان به صورت الکترونیکی صادر میگردد. این گواهینامه ها چاپ فیزیکی نخواهد داشت و تنها از طریق QR  کد موجود بر روی آن قابل استعلام خواهد بود. مدت اعتبار گواهینامه دوره ایمنی کارگری در حال حاضر اعلام نشده و این گواهینامه ها منقضی نمیگردند. در صورت عدم قبولی در دوره ایمنی کارگری شما میتوانید یکبار نسبت به خرید آزمون مجدد اقدام کنید. در صورت عدم قبولی در آزمون مجدد خرید دوره شما باطل و مجدد باید نسبت به خرید دوره ایمنی کارگری اقدام کنید.

مدت زمان برگزاری دوره عمومی ایمنی و بهداشت کار ویژه کارگران چقدر است؟

این دوره طی یک روز کاری به مدت 8 ساعت برگزار میگردد.

کدام گواهینامه های ایمنی کارگری از نظر اداره کار مورد تایید می باشند؟

دوره های عمومی ایمنی و بهداشت کار کـارگری که زیر نظر مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار برگزار میگردند تنها گواهینامه های مورد تایید در مبحث ایمنی از نظر اداره کار جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران هستند.

آیا گواهینامه های ایمنی کارگری دارای انقضا می باشد؟

بله، گواهینامه های دوره ایمنی عمـومی و بهداشت کار ( ویژه کارگران) دارای اعتبار 4 ساله می باشد.