آموزش, تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

سامانه جامع اداره کار (جدید)

بخش ثبت نام سامانه جامع اداره کار دچار تغییر و تحولات گسترده ای شده بدین منظور برای دیدن مراحل جدید و تغییرات ثبت نام سامانه اداره کار به لینک مراجعه کنید .

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، از سوی وزارت کار برای کلیه شرکت های پیمانکاری که قصد حضور در مناقصات دولتی و عقد قرارداد با آنها را دارند الزامی گشته است. این شرکت ها لازم است ابتدا در سامانه جامع روابط کار کارتابل خود را تشکیل داده و سپس نسبت به تکمیل مدارک لازم در آن اقدام نمایند.

ما در این بخش مراحل تکمیل سامانه جامع روابط کار را به منظور دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران به شما آموزش خواهیم داد.

مراحل تکمیل سامانه جامع روابط کار

  • جهت ورود به سامانه جامع روابط کار ابتدا شما نیاز به داشتن گذرواژه از وزارت کار دارید. به این منظور جهت احراز هویت ادراه کار به صورت غیر حضوری و یا حضوری اقدام نمایید. احراز هویت شما شامل یک نام کاربری (شناسه ملی شرکت ) و یک گذرواژه می باشد که برای مدیر عامل پس از احراز پیامک خواهد شد. سعی کنید رمز را در سیستم خود ذخیره کنید، زیرا جهت مشاهده فرایند دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران خود و همچنین تمدید آن در موعد سررسید به گذرواژه نیاز خواهید داشت.
  • جهت ورود به سامانه جامع روابط کار اینجا کلیک کنید. پس از کلیک شما وارد صفحه اصلی سامانه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران سراسر کشور خواهید شد.
'گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاران

جهت احراز هویت و خرید دوره ایمنی کارگری با ما تماس بگیرید

در این صفحه با کلیک بر روی گزینه ورود به سامانه وارد بخش بعد جهت ورود به مراحل دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران خواهید شد.

نکته: شما درقسمت پایین صفحه اصلی سامانه روابط کار قادر خواهید بود آدرس کلیه انجمن های ایمنی جهت تشکیل پرونده فیزیکی و همچنین شرکت های دارای گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و یا شرکت هایی که  نامه موقت جهت شرکت در مناقصات دریافت نموده اند ( گواهینامه موقت ایمنی پیمانکاران ) را ملاحضه نمایید.

تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

پس از کلیک بر روی گزینه ورود به سامانه گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، در صفحه بعد با دو گزینه ورود متقاضیان و ثبت نام متقاضیان مواجه میشوید. چنانچه قبلا احراز هویت شده اید لازم است بر روی گزینه ورود متقاضیان کلیک کنید. اما چنانچه شرکت خود را احراز هویت اداره کار نکرده اید، بر روی گزینه دوم یعنی ثبت نام متقاضیان کلیک کنید و یا از طریق دفاتر پیشخوان دولت به صورت حضوری اقدام نمایید.

تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

با انتخاب گزینه ورود به سامانه در مرحله بعد لازم است نام کاربری ( شناسه ملی شرکت ) و گذر واژه احراز هویت اداره کار شرکت خود را وارد نمایید و سپس جهت تکمیل مراحل متن تصویری را در کادر مورد نظر وارد و گزینه ورود را انتخاب کنید. لازم به ذکر است چنانچه تا این مرحله احراز هویت نکرده اید میتوانید در این صفحه با کلیک بر روی گزینه ایجاد حساب کاربری به صفحه احراز هویت غیر حضوری منتقل شوید. همچنین اگر گذرواژه خود را فراموش کرده اید با ثبت شناسه ملی و کلیک بر روی فراموشی رمز وارد صفحه بازیابی رمز خواهید شد. در این مرحله لازم است شماره مدیر عامل که پیش از این با آن احراز گشته اید جهت بازیابی وارد کنید.

تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

پس از وارد کردن نام کاربری و گذرواژه شرکت خود در سامانه گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، در صورتی که قبلا احراز نشده اید تاییدیه ورود به سامانه و عدم وجود مدارک قبلی از شما خواسته میشود. پس از تایید وارد کارتابل اصلی خود خواهید شد. اما چنانچه در پروسه تمدید گواهینامه می باشد به صورت مستقیم وارد کارتابل خواهید شد.

تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

شما در صفحه نخست کارتابل خود میتوانید وضعیت پرونده خود شامل نقص و یا فرایند های تکمیلی را ملاحضه کنید. در صورت تکمیل پرونده و ارجاع آن به انجمن ایمنی مورد نظر، وضعیت پرونده در هر مرحله تغییر خواهد کرد.

نکته1: شما میتوانید در صورت نیاز به اصلاح و ویرایش موارد درج شده در سامانه خود از طریق گزینه تیکت پشتیانی اقدام نمایید.

نکته2: اگر نام شرکت شما در فرایند احراز هویت اداره کار اشتباه ثبت شده و در سامانه گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران نام درج شده شرکت را به صورت غلط ملاحضه میکنید باید ابتدا از طریق دفاتر پیشخوان دولت نسبت به رفع نقص اقدام و سپس از طریق وزارت کار نسبت به اصلاح نام، مراحل تکمیلی را دنبال کنید. درج دقیق نام در پرونده بسیار مهم است زیرا بر روی گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران شما ثبت شده و در صورت اشتباه بودن نام شرکت بر روی گواهی، گواهینامه ایمنی فاقد اعتبار است و باید نسبت به درخواست اصلاح آن اقدام نمایید که کاری زمان بر خواهد بود.

در صفحه اصلی کارتابل گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، شما 8 مرحله مختلف را در سمت راست ملاحضه میکنید. مشخصات پیمانکار، مشخصات دفتر مرکزی، گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، سوابق فعالیت، ردیف حذف شده 5 که قبل از این مربوط به درخواست دوره های آموزش ایمنی  بوده، پیمانکاران فرعی، بارگزاری مدارک و ارسال اطلاعات پرونده. لازم است هر قسمت را با دقت تکمیل و در نهایت گزینه ارسال اطلاعات پرونده را ثبت کنید.

جهت احراز هویت و خرید دوره ایمنی کارگری با ما تماس بگیرید

تا اینجا تمامی شرایط ورود به کارتابل گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران به شما توضیح داده شد. در ادامه هر یک از 7 مرحله پیش رو به ترتیب توضیح داده خواهد شد.

شماره 1 ( مشخصات پیمانکار ):

در این قسمت لازم است تمامی اطلاعات اولیه شرکت شامل نام، شناسه ملی، شماره ثبت، تاریخ ثبت، موضوع اساسنامه ( به صورت کامل- در صورت تغییرات به آگهی تغییرات موضوع دقت کنید)، موضوعات قراداد های فعال، اطلاعات هویتی مدیر عامل، نوع فعالیت شرکت ( بر اساس رتبه معتبر) و همچنین اطلاعات کلیه اعضای اصلی را وارد کنید.  بخشی از این اطلاعات به دلیل احراز هویت شما به صورت پیش فرض در کارتابل درج گردیده است.

دقت کنید تمامی افراد باید در این مرحله احراز هویت حقیقی اداره کار گشته باشند تا نام آنها بر اساس استعلام کد ملی در سامانه گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران درج گردد.

نکته مهم بعدی این است که در بخش اعضای هیئت مدیره تمامی افراد با تک سمت اصلی خود درج گردند. برای مثال اگر مدیر عامل جزو اعضا نیز هست نیاز به ثبت سمت دوم نیست. همچنین بارگزاری گواهینامه دوره ایمنی کارفرمایی حداقل جهت یک نفر از اعضا در این بخش الزامی است.

شماره 2 ( مشخصات دفتر مرکزی ): در بخش دفتر مرکزی بخشی از اطلاعات مطابق با مشخصات احراز هویت شرکت در کارتابل به شکل پیش فرض درج گردیده است. در صورت داشتن اجاره نامه به تاریخ آن دقت کنید. همچنین اجاره نامه باید دارای کد رهگیری بوده و به نام شرکت و یا یکی از اعضای اصلی باشد. علاوه بر این تعداد کارکنان دفتر مرکزی و پروژه ها به تفکیک زن و مرد و همچنین تعداد نفرات دارای دوره های آموزش ایمنی ، در این بخش ثبت میشوند. کد کارگاه ثبت شده در این بخش متعلق به دفتر مرکزی باید باشد.

شماره 3 ( گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری ):

موضوع اول در این بخش از سایت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، انتخاب مرجع معتبریست که از آن موفق به دریافت رتبه گشته اید. عموما شرکت ها موفق به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری ( گرید) از سازمان برنامه و بودجه و یا رتبه شرکت های خدماتی از اداره کار گشته اند. لازم به ذکر است مابقی مجوز های دریافتی از سایر ارگان ها پیش از درج نیاز به دریافت تاییدیه حضوری از اداره کل کار محل ثبت شرکت را دارد.

پس از انتخاب مرجع صدور گواهینامه، شماره مجوز که بر روی گواهینامه ثبت شده است را وارد کنید. دقت کنید مجوز باید دارای تاریخ معتبر باشد.

نکته مهم دیگر دقت بر نام مدیر عامل درج شده بر روی گواهینامه است. نام باید منطبق با نام مدیر عامل در آخرین آگهی اعضای شرکت باشد.

شرکتهایی که پیش از این موفق به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران گشته اند و در فرایند تمدید آن هستند می بایست تاریخ گواهینامه قبل و شماره آن را در این صفحه نیز وارد کنند در غیر این صورت گزینه خیر را در مورد سوال “آیا در سنوات گذشته گواهینامه اخذ صلاحیت ایمنی پیمانکاری از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اخذ نموده اید؟” انتخاب کنید.

شماره 4 ( سوابق فعالیت)

شرکت ها در بخش به دو گروه کلی تقسیم میشوند. گروه اول شرکت های فاقد قرارداد جاری و یا تازه تاسیسیت که میخواهند جهت شرکت در مناقصات دولتی خود از اداره کل کار نامه دریافت کنند. این شرکت ها در این بخش گزینه خیر را در خصوص سوال ” آیا شرکت/شما دارای پیمان می باشد ؟” انتخاب کنند. این شرکت ها در مسیر اخذ گواهینامه موقت ایمنی قرار میگیرند.

گروه دوم شرکت هایی هستند که دارای فعالیت بوده و هدف آنها اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران با اعتبار دو ساله می باشند. ملاک اصلی فعال و یا غیر فعال بودن شرکت ها در این بخش پیمان های کارفرمایی در سایت تامین اجتماعی آنها است.

لازم است نام دقیق کارفرما و شرح استان و شهرستان محل فعالیت کارگاهها به صورت دقیق با ذکر آدرس در این قسمت وارد شود. نیازی به درج پروژه های راکد در سامانه تامین اجتماعی و یا پروژه هایی که دارای مستند پایان است در این قسمت نیست. در نتیجه جواب سوال ” آیا پیمان به اتمام رسیده است” همیشه گزینه بله خواهد بود.

پس از تکمیل این قسمت برای هر قراداد تعریف شده 7 ستون باز خواهد شد.

  1. کارگران: کلیه کارگران مطابق با لیست بیمه ماه منتهی به تشکیل پرونده در دفتر و تمامی پروژه ها پس از احراز هویت حقیقی و گذراندن دوره ایمنی کارگری در این ثبت میشوند. بارگزاری تصاویر گواهینامه آموزشی در این بخش صورت میگیرد.
  2. تجهیزات: در این صفحه گروه و زیر گروه تجهیزات مورد استفاده در کارگاه ها را درج کنید.
  3. حوادث: در این بخش در صورت نداشتن حادثه گزینه خیر و در صورت داشتن آن نوع، علت، گزارش بازرسی به همراه تصویر گزارش درج میگردد.
  4. مسئول حفاظت فنی: در صورت دارا بودن مسئول حفاظت فنی ( مسئول ایمنی ) در این بخش اطلاع هر شخص را وارد کنید.
  5. تعهد مدیریت ریسک: این متن توسط انجمن ایمنی به شما داده و لازم است آن را در سربرگ شرکت تایپ و با مهر و امضا مدیر عامل بارگزاری نمایید.
  6. ویرایش : این قسمت جهت دسترسی به اطلاعات اولیه و شرح آدرس و اطلاعات کلی پروژه ها است.
  7. حذف: بدیهیست چنانچه اطلاعات وارد شده را باید به هر علتی پاک کنید ازین قسمت استفاده کنید. در این قسمت کل موارد یک پروژه ثبت شده حذف خواهد شد.

شماره 5 ( پیمانکار فرعی ):

در صورت داشتن پیمانکار فرعی با انتخاب گزینه بله مشخصات کارفرما شامل کد ملی، نام و نام خانوادگی مسئول، تلفن، نوع فعالیت و کد کارگاه پیمانکار فرعی را ثبت کنید.

تمامی مدارک درخواستی در این بخش به صورت فایل خوانا بارگزاری شود.

شماره 7 ( ارسال اطلاعات پرونده )

پس از ثبت اطلاعات به صورت کامل، کلیه مدارک در این بخش قابل ملاحضه است در صورت تایید، گزینه ارجاع پرونده به یکی از انجمن های مورد نظر خود را بزنید.

پرونده گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران شما وارد پروسه اصلی میگردد. لازم است مدارک فیزیکی را آماده و ظرف 48 ساعت به انجمن تحویل نمایید.

جهت احراز هویت و خرید دوره ایمنی کارگری با ما تماس بگیرید

پس از این پرونده شما در چرخش اداری پرونده جهت چک شدن توسط انجمن ایمنی و اداره کار و طی کردن مراحل بازرسی کار قرار خواهد گرفت. میتوانید پروسه اداری پرونده را در این مقاله ملاحضه کنید.

سامانه تشکیل پرونده گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران چیست؟

جهت ثبت اطلاعات خود جهت دریافت گواهینامه ایمنی شرکت به سامانه جامع روابط کار مراجعه نمایید.

آیا احراز هویت اداره کار جهت دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران الزامیست؟

بله، احراز هویت حقوقی برای شرکت و احراز هویت حقیقی برای کلیه نفرات شرکت در این پروسه الزامی است.

تشکل پرونده گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران شامل چند مرحله است؟

تشکیل پرونده فیزیکی در انجمن های ایمنی استان و تشکیل پرونده سیستمی در سامانه جامع روابط کار.

چه دوره هایی جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران الزامی است؟

دوره ۸ ساعته کارگری جهت کلیه لیست بیمه شده شرکت و دوره ۲۰ ساعته کارفرمایی جهت یکی از اعضای هیئت مدیره و یا شخص مدیر عامل.