تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

سامانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

سامانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

مباحث ایمنی و تامین امنیت جانی نیروی کار طی سال‌های اخیر بسیار موردبحث و توجه حوزه کار بوده است.در واقع در اجرای پروژه‌های مختلف، مهم‌ترین بخش پس از مسائل فنی، اصول ایمنی و سلامت کارکنان است. که در سامانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران این مدرک قابل دریافت است.اهمیت این موضوع به حدی است که فقط شرکت‌ها وپیمانکاران که گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را دارند میتوانند در مناقصات مختلف شرکت کنند.

سامانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران که سامانه ای داخلی میباشد جهت گذراندن مراحل اداری و گذراندن دوره از سوی وزارت کار و امور اجتماعی صادر می‌شود. اهمیت دریافت گواهی مذکور و شرایط سختش، باعث روی‌آوردن بسیاری از پیمانکاران و کارفرمای شرکت‌های پیمانکاری شرکتهای مشاوره جهت دریافت این مدرک شده است.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

صلاحیت ایمنی پیمانکاران

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

سامانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران میتواند بخوبی بیانگر میزان اهمیت ایمنی و سلامت کارکنان باشد. اهمیت فراهم‌کردن محیطی ایمن و مناسب برای حفظ سلامت و ایمنی کارکنان شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. به همین دلیل وزارت کار و رفاه اجتماعی در راستای ایجاد کاهش خطرات و تلفات کارکنان، دریافت گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران را الزامی کرده ‌است.

در واقع تمام شرکت‌های پیمانکاری، تولیدی، خدماتی و … جهت دریافت پروژه باید به سامانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران مراجعه کنند. گواهی صلاحیت ایمنی مختص پیمانکاران پروژه‌ها است که بر ایجاد کردن محیطی امن و بهداشتی برای کارکنان متمرکز است. به عبارت دیگراخذ این گواهی مختص پیمانکاران است که دران ایمنی عملیات و پروژه های شرکت بررسی میشود. دریافت این مدرک منوط به ارائه مدارک خاصی به وزارت کار و رفاه اجتماعی است که در ادامه بررسی می‌شوند.

اهمیت دریافت گواهی صلاحیت ایمنی

برخی از پیمانکاران و هیئت مدیره شرکت‌های پیمانکاری فکرمی‌کنند سامانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران، سامانه ای فرمالیته است که اهمیت چندانی ندارد. ولی اخذ گواهی HSE از شروط اصلی شرکت در مناقصات کشوری است. بعبارتی همه شرکت‌های پیمانکاری برای دریافت واجرای پروژه‌ها به ارائه گواهینامه صلاحیت ایمنی نیاز دارند. به همین دلیل بسیاری از پیمانکاران بلافاصله پس از دریافت رتبه پیمانکاری ادارهکار یا گرید سازمان برنامه و بودجه درصدد اخذ گواهی مذکور برمی‌آیند.

لازم به ذکر است که کارایی این مدرک فقط به شرکت درمناقصات دولتی و خصوصی محدود نمیگردد. شرکت‌هایی که این گواهی رادارند به‌راحتی می‌توانند صورت‌وضعیت‌های پروژه هاوگزارش‌های موردنیاز را تهیه کنند. همچنین دریافت مدرک HSE, مجموعه رابسیار معتبر کرده و متمایز از بقیه رقبای فاقد این مدرک میکند. و حتی میتواند برای کارکنان مجموعه خود نیز شرکت را معتبرتر معرفی کرده و روحیه انها رابیشتر کند.

جهت احراز هویت و خرید دوره ایمنی کارگری و ایزو با ما تماس بگیرید

گواهی صلاحیت ایمنی

گواهی صلاحیت ایمنی

تمامی سیرتاپیاز مدارکی که جهت گواهی HSE باید داشته باشید

ثبت درخواست گواهی صلاحیت ایمنی در سامانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران مشروط به بارگذاری مدارک مربوط به شرکت متقاضی درسامانه مربوط میباشد. لیست مدارک موردنیاز جهت ثبت درخواست به شرح ذیل است:

. مدارک هویتی شرکت متقاضی مانند اساسنامه، اظهارنامه، شرکت‌نامه، روزنامه‌های رسمی و …

. مدارک شناسایی و شناسنامه‌ سهام‌داران مجموعه

. مدارک هویتی هیئت‌مدیره، کارگران و مسئولان ایمنی شرکت

. مدرک رتبه‌بندی سازمان مدیریتی

. جواز تأسیس از وزارت صنعت و معدن

. فیش حقوقی ولیست بیمه پرسنل

. اسناد مالی  وموافقت‌نامه‌های ۳ الی ۴سال اخیر

. سند مالکیت یااجاره‌نامه قانونی دفترمرکزی

. کد اقتصادی

دوره های گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران را جدی بگیرید!

شرکت در کلاس های آموزشی که توسط کانون مربوطه برگزار می‌شوند، امری الزامی درپروسه دریافت وثبت نام سامانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران است. این دوره هاکه با محوریت شناسایی و ارزیابی خطرات وریسک‌های کاربرگزار می‌شوند شامل دو دوره ۱۶ و ۴۰ساعته هستند. باتوجه به اینکه مدرک قبولی در آزمون دوره‌های آموزشی پرسنل از مدارک ضروری جهت بارگذاری برای اخذ گواهینامه ایمنی است، شرکت دراین کلاس‌ها رابه امری ضروری بدل کرده.

همچنین شرکت در این کلاس‌ها برای مسئول ایمنی و مدیران مجموعه های تمام شرکت‌ها فارغ از حوزه فعالیت، امری الزامی است.

جهت احراز هویت و خرید دوره ایمنی کارگری و ایزو با ما تماس بگیرید

سؤالات پرتکرار درمورد گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

اعتبارگواهی مذکور چقدر است؟

طبق اطلاعات سامانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران این مدرک دو سال پس از صدور، اعتبار دارد.

تمدید مدرک صلاحیت ایمنی به چه صورت است؟

تمدید این گواهی نیزنیازمند طی تمام مراحل گفته شده میباشد.

سامانه استعلام گواهینامه HSE کدام است؟

سامانه جامع صلاحیت روابط کار،تنهاسامانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران در کشور است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *